Badger Badger

Pâ allmän begäran kommer här lite info om disney och mitt liv där...

Om Jobbet:

För stunden jobbar jag samma timmar varje vecka. 8.30 - 16.14. Varfor just till 14 fragar ni er da? jo for att vi "badgar" ut da. Att badga ar nagot valdigt amerikanskt. Detta har dock blivit ett franskt verb. Je badge.

Arbetsuppgifterna bestar av att dirigera bilar och le fint mot gasterna som ofta ar mycket glada over att se oss i vara fna sverigefarger. Jo ni horde ratt. Vi har svenska flaggans farger pa vara klader. Underbart va. Pa onsdag borjar kassaskolningen. Det ska bli interessant och se hur manga ggr jag kan rakna fel.
Sen foljer skolning pa Chenillen = dar alla dagens hundar bor. Vasklagring. Samt gruppbiljettsforsaljning.

Om det sociala livet.

Jag bor med 3 fransman och en Indier. CalaCalaCutta; Cutta i oooooohhhh Iooooohhhh. Tillsammans roker vi cigg och pratar om brudar dagarna i anda. Ibland super vi till. Ibland sa diskar vi lite. Men ingen vill diska. Stadhjalp till reducerat pris like in sweden skulle behovas.

I Fredags korde vi lite midsommarafton. Jag traffade en blond sot flicka fran Vasteras. Hon jobbar pa caseys corner och saljer hotdogs. Hon slutade inte forran midnatt. Paris imorgon tillsammans? Det ar fragan.

Annars bestar mina bekantskaper av en javla massa finskor. Har lart mig nagra mycket handiga frasor som morran ska fa hora sen. Innan kunde jag bara mumipeikko. Nu ar det mer mita kuhloooo och kukelurooo som galler.

Angaende folks kommentarer.

Angaende snygga flickor sa ar de som vanligt vackrast fran norden. Alla fransyskor anvander ett tjockt lager maskara och man vill bara kraka galla over alla som gor det. Dessutom roker de. Dock vags detta upp av ett mycket socialt beteende. Alla utat sett snygga jobbar on stage och alla fula jobbar offstage. Sa, dar satt den. Jag ar officiellt nagonstans mitt emellan. Alla ser mig nar de kommer till parkeringen. Alla leende maste betyda att jag ser nagotsanar snygg ut. Vi har skitsnygga brudar som jobbar som askungen, snovit. och tornrosa. Alla ar dock reducerade till samma lon vilket gor att jag kan bjuda ut vilken javla skonhet som helst och samtidigt veta att vi ar lika mycket varda var vi an jobbar. Vi har precis samma forutsattningar pa disney. Det ar sa javla bra.

Merci beaucoup. Je badge out.

Kommentarer
Postat av: Poul

Ja fan inte var det så farligt va? Sen kan jag faktiskt och så ta och länka lite bilder från Kristin som var och hälsade på Gusten. http://kin.bilddagboken.se/p/dayview.html?t=1182376801&id=63966110

2007-06-25 @ 01:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0